T.L.E. activiteiten binnen Tafeltennisvereniging Best.

Binnen de tafeltennisvereniging Best (al jaren een vereniging die uitkomt in de NTTB-competitie) spelen al vanaf 1998 een aantal teams die deelnemen aan de Tafeltennis Liga Eindhoven (TLE).  De Tafeltennis Liga Eindhoven - ook kortweg T.L.E. genoemd - is opgericht op 23 januari 1969.

Het doel van de T.L.E. is het recreatief tafeltennissen in Eindhoven en omgeving te promoten.
Daartoe is er een competitie opgezet, bestaande uit een voorjaars en een najaars competitie.

Voor het seizoen 2021-2022 gaan in de 2022 voorjaarscompetitie 39 teams uit 14 verenigingen in 7 klassen meedoen aan deze competitie.

Naast deze competitie is er ook een T.L.E.-beker waarvoor gestreden wordt, alle teams doen hieraan mee.
Middels een voorgift-systeem hebben de zwakkere spelers toch een kans om van hun sterkere tegenstanders te winnen.

Ook wordt er jaarlijks een enkel-toernooi georganiseerd, waarbij per categorie wordt uitgemaakt wie de sterkste is.

De aangesloten verenigingen houden ook hun eigen toernooien, zoals o.a. het Flash/TLE dubbel-toernooi,
het Veteranen-toernooi van TTV Veldhoven .

Onze aangesloten verenigingen bestaan uit 'n mix van NTTB-tafeltennis verenigingen, buurtverenigingen en bedrijfsverenigingen.

TLE